Mensen die hun POINT maken brengen iets nieuws tot stand i.p.v. dat ze het oude – wat niet werkt – in stand houden. Zij zijn een deel van de oplossing i.p.v. een deel van het probleem. Het is zeer effectief POINT mensen in een team en organisatie te hebben.

Zij zijn probleemvinder en probleemoplosser tegelijk. De probleemvinder onderzoekt. Of het nu een gesprek met een klant is of met een collega, POINT mensen gaan naar de kern van het probleem. Ze doen niet aan doekjes voor het bloeden en hebben ook niets met zachte heelmeesters. Om de juiste oplossing te vinden stellen ze vooral de juiste kwalitatieve vragen. Zo krijgen zij ook de juiste kwalitatieve antwoorden. En daarmee kunnen ze oplossingen bieden die echt van betekenis zijn.

POINT mensen in de business herken je aan de producten die zij maken. Ze denken in de eerste plaats in producten die betekenis hebben, waarde toevoegen aan mens, milieu, natuur en maatschappij. Daarna kijken ze naar de zakelijke kant: hoe kunnen we hier geld mee verdienen. Daarmee zijn zij meer van het andere. Ze denken niet in onderscheidend vermogen, maar in onderscheidende waarde!

“Als je niet van betekenis kan zijn in de business, heb je er niets te zoeken.” Richard Branson